Creëer jou eigen hotelkamer + 10 tips voor je kamer koel te houden tijdens de zomer!

Hallo beauty's, na al dat regenen krijgen we toch nog zomerweer! Ik heb een paar maanden geleden mijn slaapkamer volledig veranderd, omdat ik mijn eigen hotelkamer wou creëren in onze slaapkamer. Na een hele zoek tocht voor de perfecte bed te vinden, is het ons toch gelukt! Maar wat hebben wij lang moeten wachten tegen dat onze bed werd geleverd, we hebben 6 maanden moeten wachten. Vind ik toch wel lang voor een bed! Vandaag ga ik aan jullie een deel van mijn slaapkamer laten zien + 10 tips voor je kamer koel te houden tijdens de zomer, kijken jullie mee? 
Zoals je ziet heb ik geen gordijnen of verduisteringsgordijnen en het kan erg warm zijn in onze slaapkamer dat ik een hele nacht niet kan slapen van de warmte vooral als het paar dagen 30 graden is buiten, ik heb natuurlijk de ideale oplossing en kwam terecht op de webshop van VELUX en ze hebben alle soorten verduisteringsgordijnen in verschillende kleuren en maten. Ik denk toch dat ik Dimitri mijn ramen zal laten opmeten voor verduisteringsgordijnen, dan is onze slaapkamer helemaal af, en ga ik eindelijk een betere nachtrust hebben!


Dit is dan mijn nachtkastje, ik heb het sober gehouden en mijn handgel, voetencréme en handcréme staan dicht bij me, zo kan ik iedere avond voor het slapen mijn voeten insmeren en mijn handen. 



Ook heb ik mijn commode rustig gehouden, want als je op een hotel gaat gaan slapen staat de slaapkamer ook niet bomvol! Op mijn commode staat vooral mijn juwelen en ik heb ze mooi opgeborgen. 


Mijn zelf gemaakte vazen en natuurlijk de tekst van London, want ooit wil ik een weekendje naar London. Ik hou eenmaal van goud kleurige accenten in huis! 


Ons zithoekje, zo heb ik een overzicht van mijn bed en nachtkastjes. Ik hou enorm van mijn bed en is ook de mooiste pronkstuk van onze slaapkamer. De me To you knuffels er naast heb ik gekregen van mijn vriend als ik nog thuis woonde, iedere Valentijn en mijn verjaardag kreeg ik een knuffel. Ik ben er zo aan gehecht dat ik ze niet kan wegdoen. 


Ik heb nog geen verduisteringsgordijnen en er komt weer warme dagen eraan, heb ik toch 10 tips voor op een andere manier je kamer te verkoelen. Hebben jullie ook geen verduisteringsgordijnen dan kan je meschien ook de 10 tips toepassen, voor een betere nachtrust tijdens de zomer. 

1. Ga voor lichte katoenen lakens, spaar de satijnen, zijden en polyester bedovertrekken voor een andere keer. 

2. Maak van je warmwaterkruik een ijsblokje voor in je bed. Steek de warmwaterkruik in de diepvries en wat later onder je lakens. 

3. Kies voor een losse, katoenen t-shirt en een shortje of onderbroek om te slapen. Hoewel naakt slapen logischer lijkt, valt deze keuze te betwijfelen. Je zomerpyama neemt het zweet op van je lichaam, terwijl je anders klam blijft aanvoelen. 

4. Heb je een ventilator in huis? Om die nog effectiever te laten je slaapkamer afkoelen, zet je er best een lage schaal met ijsblokjes voor. Het briesje van de ventilator zal zo koeler zijn. 

5. Slaap je meestal lepeltje-lepeltje met je partner? Kies tijdens warme nachten voor een beetje afstand, want knus tegen elkaar liggen zorgt voor meer warmte. 

6. Eet geen zware maaltijden op warme avonden, kies voor een slaatje en licht verteerbare snacks. Je lichaam zal hard moeten werken om je eten te verteren en bijgevolg zal je het dus ook warmer hebben. 

7. Dompel een laken onder in water en hang het voor je raam. De, ietwat warme nachtelijke bries zal zo frisser aanvoelen en dus ook je slaapkamer laten afkoelen. 

8. Voor je in bed kruipt, kan je best je voeten goed laten afkoelen. Dompel je voeten onder in een emmer koud water. 

9. Heb je een overdekt terras of plaats in de tuin om een matras te leggen? Buiten is het sowieso frisser en dus beter om te slapen. Vergeet je wel niet in te smeren tegen de muggen! 

10. Haal alle elektrische apparaten in de slaapkamer uit het stopcontact. Deze apparaten zorgen ook voor bijkomende warmte. 


Dit waren dan de tips, ik hoop met deze tips een betere nachtrust te hebben! En ik ga zeker nogmaals een kijkje nemen op de webshop van VELUX voor de perfecte verduisteringsgordijnen! 
Ik wens jullie nog een fijne dag, 

Always Kiss Me Goodnight! 









17 opmerkingen

  1. Oh jullie hebben een mooie slaapkamer zeg, leuke stijl :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker een keertje naar Londen gaan, écht de moeite :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tip met die ijsblokjes voor de ventilator.. Die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een gezellige slaapkamer, echt een heel relaxte plaats om te zijn...en wat een handige tips,...die ga ik echt onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie slaapkamer, ik vind de tips enorm handig! Sommige dingen wist ik nog niet :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke slaapkamer zeg!
    Die tips zijn trouwens ook erg handig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi (hotel)kamer heb jij zeg! En die tips zouden me erg helpen, handig!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve reactie & hopelijk tot de volgende keer ❤️