Recept / Banana Pancakes

Hallo beauty's, vandaag heb ik weer een simpel receptje voor jullie klaar staan! Ik hou wel van een heerlijk ontbijtje of tussendoortje maar er mag niet veel tijd inkruipen voor het klaar te maken. Ik heb gezonde bananen pancakes klaar gemaakt en eerlijk gezegd ik heb het nog nooit ge eten! Ik was er nieuwsgierig naar dus heb ik het klaar gemaakt en ik kan jullie vertellen dat het erg lekker is, daarom ga ik dit receptje met jullie delen! Nieuwsgierig hoe je bananen pancakes klaar maakt? Kijk dan snel verder!


Welke ingrediënten hebben we nodig voor 8 pannenkoekjes:

-1 rijpe banaan
-2 eieren 
- enkele druppeltjes vanillearoma
-een mespuntje bakpoeder
-een mespuntje kaneel

Bereiding:

1.Pureer de banaan met een vork tot een moes met eventueel nog kleine brokjes.

2. Voeg twee eieren bij de gepureerde banaan en klop het geheel goed los met een vork.

3.Voeg enkele druppeltjes vanillearoma, een mespuntje bakpoeder en een mespuntje kaneel aan toe, zo krijgt het geheel net iets meer smaak. Het bakpoeder maakt de pannenkoekjes net een tikkeltje luchtiger!

4.Zet een pan op een klein vuurtje. Laat de pan rustig verwarmen en doe er een beetje kokosolie in ( bakboter of een neutrale olie kunnen ook)

5.Schik de pannenkoekjes per drie in de pan. Een eetlepel beslag per pannenkoekje volstaat. Na een minuutje zal de bovenzijde van de pannenkoekjes al droger zijn. Draai ze dan om en laat ze nog een minuutje bakken. 

6. Je kan de pannenkoekjes naturel eten, maar je kan er ook een beetje agavesiroop of honing over drizzlen, of een beetje frambozencoulis of wat vers fruit.Mmmm...Smullen maar!


Ik heb de pannenkoekjes afgewerkt met honing en stukjes banaan! Het is lekker en gezond en vooral simpel voor klaar te maken, ik ga deze bananen pancakes vaker klaar maken want het is heerlijk als ontbijt of tussendoortje! 
Zijn jullie ook zo dol op pancakes? 

Ik wens jullie nog een fijne maandag, 





21 opmerkingen

  1. Jaaa, dit is zo lekker! Ik maak dit wel eens als lunch <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ze al enkele keren geprobeerd maar ze zijn niet zo mijn ding. Wat raar is want ik ben gek op pannenkoeken en bananen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja het smaakt natuurlijk anders dan gewone pannenkoeken, maar ze zijn wel gezonder ;)
      x

      Verwijderen
  3. Ik maak dit ook regelmatig, vind het echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmm ik maak ze regelmatig, maar dan alleen maar ei, banaan en kaneel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik alleen ei banaan en kaneel haha! Ze zijn heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ze ook weleens gemaakt, maar dan zonder het vanillearoma en bakpoeder. Het was niet in me opgekomen om dat er bij te doen haha. Klinkt wel lekkerder! Ik ga het eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. door de bakpoeder zijn ze luchtiger en de vanillearoma heeft een frisse toets aan de pannenkoekjes zodat je niet enkel banaan en kaneel proeft :)
      x

      Verwijderen
  7. YUM, lijkt me zo lekker. IK kom bij je eten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jij mag zeker komen eten, zou ik zo leuk vinden :)
      x

      Verwijderen
  8. Ohhhh Dit klinkt zeker heel erg lekker, deze ga ik binnenkort vast ook eens proberen te maken..( bij de volgende pannenkoekenbak beurt)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is echt een receptje dat ik al heel lang wil maken, maar iedere keer vergeet. Nu ga ik hem echt dit weekend maken! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook al regelmatig banaaneipannenkoeken gemaakt en het is zo simpel en lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heel erg simpel en zo lekker, had ik niet verwacht!
      x

      Verwijderen
  11. Bananenpancakes zijn erg lekker! En het is ook nog eens simpel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekke! We hebben het ooit in school gemaakt, maar was op dat moment ziek. Maar moet het eigenlijk eens zelf gaan maken want het schijnt lekker te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve reactie & hopelijk tot de volgende keer ❤️