Recept / Yoghurtcake Met Appel

Hallo beauty's, tijdens de feestdagen hebben we veel ge eten maar tegen een heerlijke vers gebakken cake zeg ik nooit nee want daar mag je mij altijd voor wakker maken! Vandaag ga ik een recept met jullie delen voor een yoghurtcake met appel klaar te maken, ik kook graag maar van mij moet het simpel zijn voor klaar te maken en het liefst met zo weinig mogelijk ingrediënten. Nieuwsgierig hoe je een yoghurtcake met appel klaar maakt? Kijk dan snel verder! 

Ik hou niet van droge cake en vooral niet als je zit te knabbelen dat de cake aan je tanden blijft plakken, daar hou ik niet zo van! Een cake moet smeuïg zijn en mooi goudbruin gebakken dat is voor mij de perfecte cake! De yoghurtcake met appel is lekker smeuïg en is heerlijk met een warme chocomelk of een kopje thee.


De ingrediënten die je nodig hebt voor de Yoghurtcake met appel: 

-250g zelfrijzend bakmeel 
-140g slaolie
-4 eieren
-250g yoghurt natuur 
-1 appel ( ik heb 2 appels erin gedaan) 
-200g suiker

*Voor 4 personen / bereidingswijze: 20min 


1. Roer de slaolie en de suiker door elkaar. 
2. Klop de eieren los en voeg ze toe. 
3. Meng de yoghurt door de massa en spatel er het gezeefde bakmeel onder.
4. Schil de appel en snijd het in kleine plakjes en voeg het toe bij de deeg. 
5. Boter een cakevorm goed in en vul met het deeg. 
6. Voor versiering kan je een rij kleine plakjes appel op het deeg leggen. 
7. Bak de cake in een voorverwarmde oven van 175°C gedurende +/-40 minuten  (dit is afhankelijk van je oven) 

Tip: Prik met een lange naald in de cake. Als er geen deeg meer aan de naald hangt, is de cake goed 
gebakken! Vooraleer je de cake uit de bakvorm haalt, laat het eerst wat afkoelen dan glijd de cake moeiteloos uit de bakvorm want door dat de cake warm en smeuïg is zou het snel uit elkaar vallen. 
Nadat de yoghurtcake met appel is afgekoeld kan je heerlijk smullen van de cake, yummie! 

Zou jullie het leuk vinden dat ik vaker een recept met jullie deel? Laat dan vooral een reactie achter, ook zou ik het leuk vinden als je de yoghurtcake met appel klaar maakt dat je het deelt op jullie sociaal media zodat ik het ook kan zien want natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig wat jullie ervan vinden. 
Ik wens jullie nog een fijne maandag, 





21 opmerkingen

  1. Wat leuk dat je een recept deelt, zeker vaker doen. Volgens mij is het erg lekker deze Yoghurtcake Met Appel, ik eet zelf best vaak dit soort dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief van je, dankjewel!
      Ik ga zeker vaker doen een receptje met jullie delen :)
      x

      Verwijderen
  2. Dat er slaolie ingaat verbaast me wel, maar yoghurtcake klinkt heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De slaolie is in de plaats van boter, is dan ook gezonder ;)
      x

      Verwijderen
  3. Ik ben echt dol op appelcake maar ik vind het meestal wat aan de droge kant. Dit recept ga ik daarom zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou ook niet van droge cake, maar deze cake is zeker niet droog :)
      Leuk dat je het eens ga proberen, ik ben benieuwd!
      x

      Verwijderen
  4. Omg dit ziet er lekker uit, je mag wel een stukje meenemen naar Antwerpen :P hahahah. Wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil voor jou een stukje meenemen naar Antwerpen <3
      Wat lief van je meid!
      x

      Verwijderen
  5. Ahhhg Saraya, zulke heerlijke dingen handel ik helemaal niet....dat word proberen mij te beheersen, want ik heb gelijk trek in iets lekkers,...xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker! Kon je maar een stukje komen brengen :D Maar ik ga hem zeker weten een keer zelf maken. Ik ben dol op dit soort receptjes. Dus van mij mag je dit wel regelmatig delen. Leuk! Oh, en die mok is echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief van je, ik ga zeker vaker receptjes met jullie delen :)
      jaa ik ben ook dol op die mok, zo leuk!
      x

      Verwijderen
  7. Jammie, wat een lekker artikel. Het lijkt mij een heerlijke cake!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief van je, dankjewel :)
      De cake is ook erg lekker!
      x

      Verwijderen
  8. Hmm, yummie!! Doe mij maar een plakje bij mijn thee die ik nu drink ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. congrats met je foto's van dit bericht, viel me op dat ze erg mooi en uitnodigend zijn! Ik heb er nu ook zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmmm.. Dit ziet er zo lekker uit. Ga ik is proberen :D

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve reactie & hopelijk tot de volgende keer ❤️