Recept / Studentenpasta

Hallo beauty's, vandaag heb ik weer eens een recept voor jullie die gemakkelijk is voor klaar te maken en het ideale recept voor tijdens de examen periode daarom heeft deze pasta gerecht de naam studentenpasta gekregen. Nieuwsgierig hoe je deze studentenpasta klaar maakt? Kijk dan snel verder!


De ingrediënten die je nodig hebt voor de studentenpasta:

- olijfolie
- komijn
- chilipeper
- 200 gr gemengd gehakt
- spekblokjes 
- 1 bakje champignons
- 1 ui
- 1 paprika
- 2 wortelen
- 300 gr penne
- kruidenboter
- gemalen parmezaan of schilfers
- peper en zout

*Voor 4 personen / bereidingswijze: tussen 15 en 30 minuten.


1. Kook de pasta zoals beschreven op de verpakking. Het lekkerste is de verse pasta, maar ook met gedroogde is dit een geweldig lekker recept.
2. Snijd alle groenten in kleine stukjes.
3. Bak het gehakt en het spek aan in een ruime pan. kruid goed af met peper, zout en als je wel tegen een stootje kan een beetje chilipeper. Als het gehakt gaar is alles even in een kom doen en de pan opnieuw op het vuur zetten met een beetje olijfolie.
4. Eerst de ui aanfruiten en daarna al de rest van de groenten toevoegen om te garen. Als deze gaar zijn het gehakt en spek opnieuw aan de pan toevoegen samen met de gekookte pasta en een flink stuk kruidenboter. Alles goed mengen en serveren met gemalen parmezaan en een flinke draai van de pepermolen. 

Deze studentenpasta is zo gemakkelijk klaar te maken en het is dan nog eens heel erg lekker want ik hou namelijk van pasta! Zijn jullie net zoals ik dol op pasta gerechten? 

Ik wens jullie nog een fijne dinsdag,

18 opmerkingen

  1. Wat een heerlijk recept en mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zo dol op een bordje pasta. Lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pasta vind ik ook heel erg lekker, eet ik liever of aardappelen :)
      x

      Verwijderen
  3. Ik zou zelf het vlees weglaten, maar ik kan echt genieten van pasta hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed zeg! Voor mij zonder de champignons, maar ik sla het recept op :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaawhh...wat leuk! Ben benieuwd wat jij ervan zal vinden :)
      x

      Verwijderen
  5. Haha ik kijk dit echt nu ik honger heb :') Het ziet er zo lekker uit op je foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er echt heerlijk uit, mag je wel keer voor me maken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er lekker uit! Ik eet zelf geen varkenslvees, dus ik zou de spekjes weglaten en rundergehakt gebruiken, maar dat kan denk ik ook prima.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor met rundergehakt kan het ook, het ga even lekker zijn ;)
      x

      Verwijderen
  8. Ik ben geen student, maar dit lus ik wel. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze pasta heeft gewoon deze naam gekregen, ik eet ook graag pasta :)
      x

      Verwijderen
  9. Mmm, mijn vriend en ik zijn gek op pasta dus dit receptje hou ik zeker bij de hand X

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve reactie & hopelijk tot de volgende keer ❤️